Psychotherapie & Coaching

Wachttijd


Wachttijden (Laatst bijgewerkt 12 maart 2024)


In verband met een te lang oplopende wachttijd is op dit moment een aanmeldstop van kracht. Dit betekent dat wij geen nieuwe aanmeldingen in behandeling kunnen nemen. Op de website zal worden aangegeven als de aanmeldstop niet meer van kracht is.


Wachtlijstbemiddeling


Indien onze wachttijden voor u onaanvaardbaar lang zijn, kunt u contact opnemen met uw zorgverzekeraar voor wachtlijstbemiddeling. Zij kunnen u dan ondersteunen bij het vinden van een (andere) zorgaanbieder, zodat u binnen 4 weken een afspraak heeft voor een intakegesprek en dat de behandeling uiterlijk 10 weken vanaf de intake gestart zal worden. Dit zijn de maximaal aanvaardbare wachttijden die door zorgaanbieders en zorgverzekeraars gezamenlijk zijn overeengekomen (de treeknormen)


Planning


Er wordt getracht zo te plannen dat u bij terecht komt bij de psycholoog die het eerste plek heeft, om zodoende de wachttijd zo kort mogelijk te houden. Om inhoudelijke redenen kan hiervan afgeweken worden, en kan er een specifieke voorkeur zijn om bij mw. Van Dort of bij dhr. Schoot ingepland te worden. Bij gerichte aanmelding voor één van de psychologen kan de wachttijd afwijken. Wij zullen u hier dan over informeren.
 
De wachttijd voor de training mindfulness kan eveneens afwijken van de reguliere wachttijd. Kijk op het tabblad 
training Mindfulness, wanneer de eerstvolgende training van start gaat. Vermeld op het aanmeldformulier dat het een aanmelding voor de training mindfulness betreft.



Share by: